Uchwała Nr XX/107/08
Rady Gminy w Wałczu
z dnia 27 marca 2008 r.
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), oraz art.165 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.) uchwala się co następuje:
§ 1. Zmniejsza się dochody budżetu gminy na 2008 rok o kwotę 217,00 zł., w tym z tytułu:
- dochodów na zadania zlecone o kwotę 217,00 zł.
Zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Zmniejsza się wydatki budżetu gminy na 2008 rok o kwotę 217,00 zł., w tym:
- na zadania zlecone – 217,00 zł.
Zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. Po dokonanych zmianach budżet zamyka się:
1. dochodami w kwocie 29.982.766,11 zł.
w tym na zadania:
- zlecone w kwocie 4.915.736,00 zł.
b) wydatkami w kwocie 29.982.766,11 zł.
w tym na zadania:
- zlecone w kwocie 4.915.736,00 zł.
Załącznik Nr 12 do Uchwały XVII/89/07 z dnia 28 grudnia 2007 roku otrzymuje brzmienie wg załącznika Nr 3 do niniejszej uchwały.
Załącznik Nr 3 do Uchwały XVII/89/07 z dnia 28 grudnia 2007 roku otrzymuje brzmienie wg załącznika Nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy, który dokona odpowiednich zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy, w planie finansowym dla zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie na 2008 rok.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obejmuje budżet roku kalendarzowego 2008.
PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY
DARIUSZ SZAŁOWIŃSKI
UZASADNIENIE
do Uchwały Nr XX/107/08
Rady Gminy w Wałczu
z dnia 27 marca 2008 r.
Przesłanką dokonania zmian w budżecie Gminy Wałcz na rok 2008 jest zmniejszenie dochodów z tytułu zadań zleconych oraz zmian w zakresie planowanych zakupów inwestycyjnych.
Obniżeniu o kwotę 217,00 zł. ulega dotacja celowa przeznaczona na utrzymanie i aktualizację stałego rejestru wyborców.
Zwiększeniu ulegają plany wydatków następujących inwestycjach:
- zakup maszyn i urządzeń do robót drogowych (600-60016 § 6060) – 190.000,00 zł.
Zmniejsza się plan wydatków w 2008 roku na inwestycję „Budowa sieci wodociągowej Nakielno – Dobrochowo – Nagórze – Prusinowo – Prusinówko – Rutwica wraz z kanalizacją w Nakielnie” o kwotę 287.945,00 zł. Plan wydatków w tej kwocie umieszczono w 2009 roku.
Zwiększono plan wydatków w dziale 600 – Transport i łączność o kwotę 40.000,00 zł. Kwota jest przeznaczona na wykonanie prac odwodnieniowych drogi w miejscowości Kolno.
Zwiększono plan wydatków w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 30.000,00 zł. na remont budynku komunalnego w Różewie.
Zwiększono plan wydatków w dziale 750 – Administracja Publiczna o kwotę 6.000,00 zł. Z przeznaczeniem na wykonanie materiałów promocyjnych gminy.
Zwiększono plan wydatków w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa o kwotę 133,00 zł. z przeznaczeniem na zakup materiałów i usług niezbędnych do działań z zakresu zarządzania kryzysowego.
Zwiększono plan wydatków w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport o kwotę 20.000,00 zł. z przeznaczeniem na remont budynku szatni sportowej przy boisku w Różewie.
Zwiększono plan wydatków na wynagrodzenia bezosobowe w związku z naprawą urządzeń w hydroforniach o kwotę 942,00 zł. oraz o kwotę 870,00 zł. w związku z przeprowadzonymi pracami w świetlicy wiejskiej w Rudkach.
|