Gmina Wałcz
78-600 Wałcz ul. Dąbrowskiego 8
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Uchwały 2008:
Uchwała Nr XXVI/134/08 Rady Gminy w Wałczu z dnia 28 sierpnia 2008 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok.

 Uchwała Nr XXVI/134/08

Rady Gminy w Wałczu

z dnia 28 sierpnia 2008 r.



w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok.


Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), oraz art.165 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.) uchwala się co następuje:



§ 1. Zwiększa się dochody budżetu gminy na 2008 rok o kwotę 649.392,12 zł., w tym z tytułu:

- dochodów na zadania własne o kwotę 649.392,12 zł.

Zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.


§ 2. Zwiększa się wydatki budżetu gminy na 2008 rok o kwotę 649.392,12 zł., w tym:

- na zadania własne – 649.392,12 zł.

Zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.


§ 3. Po dokonanych zmianach budżet zamyka się:

     a)dochodami w kwocie 32.098.443,69 zł.

w tym na zadania:

- zlecone w kwocie 5.312.078,46 zł.

b) wydatkami w kwocie 32.098.443,69 zł.

w tym na zadania:

- zlecone w kwocie 5.312.078,46 zł.


Załącznik Nr 12 do Uchwały XVII/89/07 z dnia 28 grudnia 2007 roku otrzymuje brzmienie wg załącznika Nr 3 do niniejszej uchwały.



§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy, który dokona odpowiednich zmian w układzie wykonawczym budżetu gminy, w planie finansowym dla zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie na 2008 rok.


§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obejmuje budżet roku kalendarzowego 2008.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY

DARIUSZ SZAŁOWIŃSKI


UZASADNIENIE

do Uchwały Nr XXVI/134/08

Rady Gminy w Wałczu

z dnia 28 sierpnia 2008 r.

 

Przesłanką dokonania zmian w budżecie Gminy Wałcz na rok 2008 jest zwiększenie dochodów z tytułu zadań własnych oraz zmian w zakresie planowanych wydatków inwestycyjnych.

Zgodnie z pismem Ministra Finansów ST5/4822/8g/BKU/08  z dnia 9.07.2008 r. zwiększa się część oświatową subwencji ogólnej o kwotę 11.621,00 zł. z przeznaczeniem na remonty bieżące w szkołach.

Zgodnie z umową 769/DSP/ZSR/08/EL  z dnia 03.04.2008 r. zwiększa się plan dochodów w dziale 926-92695 § 2440 o kwotę 17.000,00 zł. z przeznaczeniem na naukę pływania dla dzieci ze szkół gminnych.

Zgodnie z porozumieniem CKNONW-9/2.1a/2006/595/P366 z dnia 22.10.2007 r. Gmina Wałcz otrzymała zwrot poniesionych wydatków na adaptację pomieszczeń przeznaczonych na „ Centrum kształcenia na odległość” w Dębołęce w kwocie 12.000,00 zł.

Zwiększa się plan dochodów z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości zbywanych w drodze przetargów o kwotę 350.000,00 zł. oraz plan dochodów z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności o kwotę 4.362,00 zł.

Zwiększa się plan dochodów z  tytułu udziału w  podatku od czynności cywilnoprawnych o kwotę 244.565,00 zł.

Zwiększa się plany dochodów o łączną kwotę 9.844,12 zł. n. in. z tytułu czynszu najmu świetlic wiejskich i opłaty produktowej.

Zwiększeniu ulegają plany wydatków w następujących inwestycjach:

- budowa sieci wodociągowej Witankowo – Kolonia Chude o kwotę 162.000,00 zł.

- modernizacja hydroforni w Golcach o kwotę 29.000,00 zł.

- modernizacja budynku OSP w Dębołęce o kwotę 86.000,00 zł.

- zakup centrali telefonicznej o kwotę 5.192,52 zł.

Zwiększ się plan wydatków o kwotę 54.000,00 zł. z przeznaczeniem na zakup materiałów do remontu hydroforni w Różewie oraz na opłaty za pobór wód odprowadzane do Urzędu Marszałkowskiego. 

Zwiększa się plan wydatków z przeznaczeniem na promocję gminy (zakup i wykonanie materiałów promocyjnych) o kwotę 6.600,00 zł. W związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem na wydatki związane z badaniami lekarskimi osób wskazanych przez Sąd, oraz przyjęciem pracowników do prac publicznych zmienia się plan wydatków o kwotę 5.000,00 zł., zwiększa się plan wydatków z przeznaczeniem na podróże służbowe zagraniczne (delegacje) o kwotę 2.000,00 zł. oraz o kwotę 5.220,00 zł. na wynagrodzenia bezosobowe (umowy zlecenia).

W związku z zaistniałą katastrofą budowlaną w Karsiborze niezbędne stało się zabezpieczenie środków finansowych w rozdziale 75421 – Zarządzanie kryzysowe. Kwota związana z usunięciem zagrożenia to 113.000,00 zł.

W rozdziale 75421 - Ochotnicze straże pożarne (wydatki bieżące)  zwiększa się plan wydatków o kwotę 20.000,00 zł. z przeznaczeniem na zakup energii, usług pozostałych oraz wyposażenia. 

Zwiększa się plan wydatków o kwotę 15.000,00 zł z przeznaczeniem na wykonanie tablic ogłoszeń umieszczanych na terenie gminy.

Zwiększa się plan wydatków w dziale 801 – Oświata i wychowanie  o łączną kwotę 109.392,12 zł. n. in. na:

- wydatki związane z remontami bieżącymi szkół – 75.241,00 zł.

- wydatki na remont autobusów – 20.000,00 zł

- wydatki związane z organizacją obozu sportowego w Chwiramie – 7.440,81 zł.

- wynagrodzenia bezosobowe i składki (umowy zlecenia) o kwotę 1.517,79 zł.

Zaplanowane w dziale 801 – Oświata i wychowanie wydatki związane z tworzeniem punktów dostępowych HOT SPOT w kwocie 50.000,00 zł przeniesiono w klasyfikacji do działu 720 – Informatyka.

Zwiększono plan wydatków o kwotę 5.500,00 zł z przeznaczeniem na opłatę za korzystanie ze środowiska (dot. oczyszczalni) odprowadzaną do Urzędu Marszałkowskiego.

Zwiększono plan wydatków dot. świetlic wiejskich o kwotę 19.330,00 zł. na zakup grzejników do Dzikowa oraz oprogramowania komputerów w świetlicy w Kłębowcu.

Pozostałych drobnych  zmian w planie wydatków dokonano wg zaistniałych potrzeb.

 

 


 
informacje udostępnił:Rafał Falkowski
data udostępnienia: 2008-09-11 12:55:41
ostatnia modyfikacja: Rafał Falkowski 2008-09-11 12:56:58 »
drukuj wyślij link  

Dokumenty do pobrania:
 Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXVI/134/08 - LIMITY WYDATKÓW BUDŻETOWYCH NA WIELOLETNIE PROGRAMY INWESTYCYJNE GMINY WAŁCZ W 2008 ROKU
 Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXVI/134/08 - ZESTAWIENIE ZBIORCZE DOCHODÓW I WYDATKÓW WEDŁUG DZIAŁÓW NA 2008 ROK
 Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXVI/134/08 - ZESTAWIENIE ZMIAN W ZAKRESIE WYDATKÓW
 Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVI/134/08 - ZESTAWIENIE ZMIAN W ZAKRESIE DOCHODÓW
wszystkie dokumenty >>
 
 
. .
BIP - liczba wejść: 159910