ZARZĄDZENIE Nr 26/09 WÓJTA GMINY WAŁCZ z dnia 6 kwietnia 2009 r.
w sprawie zasad udzielania dotacji na realizację zadań polegających na usuwaniu i utylizacji materiałów zawierających azbest z obiektów budowlanych mieszkalnych położonych w granicach administracyjnych Gminy Wałcz ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 406 ust. 1 pkt 6 oraz art. 408 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.)
§ 1. 1.Ustalam na 2009 r. wysokość dotacji ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Wałczu dla osób fizycznych i wspólnot mieszkaniowych związanych z realizacją zadań polegających na usuwaniu i utylizacji elementów i materiałów zawierających azbest z obiektów budowlanych mieszkalnych położonych w granicach administracyjnych gminy Wałcz w wysokości 20 % poniesionych kosztów.
2.W przypadkach szczególnie uzasadnionych, Wójt Gminy Wałcz może rozszerzyć pomoc finansową na obiekty gospodarcze , w szczególności gdy : 1) stan techniczny obiektów budowlanych zawierających azbest powoduje zagrożenie dla zdrowia lub życia mieszkańców, 2) stan techniczny obiektów budowlanych zawierających azbest stwarza zagrożenie dla środowiska przyrodniczego , 3) obiekty budowlane o dużej powierzchni elementów i materiałów zawierających azbest znajdują się w centralnych miejscach wsi (np. stodoły , chlewnie, magazyny ) - zwrot kosztów, o którym mowa w ust. 2 , może nastąpić w wysokości 20 % kosztów zadania.
§ 2. Ustalam warunki udzielania dotacji, o których mowa w § 1 i 2 , zgodnie z Regulaminem Dofinansowania Kosztów Związanych z Realizacją Zadań Polegających Na Usuwaniu i Utylizacji Wyrobów Zawierających Azbest z Obiektów Budowlanych Położonych w Granicach Administracyjnych Gminy Wałcz ze Środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej , stanowiącym załącznik Nr 1 do zarządzenia.
§ 3. Powołuję Komisję do rozpatrywania i akceptacji wniosków złożonych przez mieszkańców gminy Wałcz o dofinansowanie kosztów poniesionych przy demontażu i utylizacji wyrobów zawierających azbest w składzie :
1.Szczepan Kabatek - Kierownik Ref. Roln., Ochr. Środ. ,Plan. Przestrzen. i Gosp. Komunalnej 2.Stanisław Saks - inspektor ds. inwestycji 3.Jan Matuszewski - inspektor ds. ochrony środowiska
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierzam Kierownikowi Referatu Rolnictwa , Ochrony Środowiska , i Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy Wałcz .
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 6 kwietnia 2009 r.
Wójt Gminy Wałcz
Piotr Świderski
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 26/09 Wójta Gminy Wałcz z dnia 6 kwietnia 2009 r.
REGULAMIN
DOFINANSOWANIA KOSZTÓW ZWIAZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ POLEGAJĄCYCH NA USUWANIU I UTYLIZACJI WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z OBIEKTÓW BUDOWLANYCH POŁOŻONYCH W GRANICACH ADMINISTRACYJNYCH GMINY WAŁCZ ZE ŚRODKÓW GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
§ 1. Regulamin określa zasady zwrotu kosztów związanych z realizacją zadań polegających na usuwaniu i utylizacji wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych położonych w granicach administracyjnych gminy Wałcz .
§ 2. Dofinansowanie udzielane osobom fizycznym, będącym przedsiębiorcami w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095 z późn.zm.) nie obejmuje wydatków związanych z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą.
§ 3. Dofinansowanie ma charakter jednorazowy i dotyczy zadań obejmujących: 1)usuwanie wyrobów zawierających azbest, z obiektów budowlanych mieszkalnych zlokalizowanych w granicach administracyjnych gminy Wałcz , 2)zabezpieczenie wytworzonych odpadów azbestowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, 3)transport i unieszkodliwianie wytworzonych odpadów zawierających azbest, 4)usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych gospodarczych o dużych powierzchniach zlokalizowanych w granicach administracyjnych gminy Wałcz , których stan techniczny zagraża zdrowiu i życiu mieszkańców , środowisku przyrodniczemu i znajdują się w miejscach centralnych wsi ( stodoły , chlewnie , magazyny).
§ 4.1. Ubiegającym się o dofinansowanie poniesionych na realizację zadań określonych w § 3 może być osoba fizyczna, która posiada tytuł prawny do obiektu budowlanego zlokalizowanego w granicach administracyjnych gminy Wałcz . 2.O zwrot kosztów, o którym mowa w § 3, może ubiegać się również wspólnota mieszkaniowa i podmioty gospodarcze.
§ 5. Prace związane z demontażem i transportem elementów i materiałów zawierających azbest mogą realizować jedynie podmioty, które posiadają dokumenty wymagane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn.zm.) i przepisów wykonawczych: 1)decyzję Starosty Wałeckiego zatwierdzającą program gospodarki odpadami niebezpiecznymi, 2)zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych, wydane przez organ właściwy w sprawach ochrony środowiska.
§ 6.1. Przed rozpoczęciem realizacji zadań określonych w § 3 ubiegający się o zwrot kosztów jest zobowiązany do złożenia w Biurze Obsługi Interesanta w Wałczu wniosku wg wzoru opracowanego przez Kierownika Referatu Rolnictwa, Ochrony Środowiska , Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej , wraz z następującymi załącznikami:
1)kopią dokumentu potwierdzającą posiadanie tytułu prawnego do obiektu budowlanego, z którego będą usuwane elementy lub materiały zawierające azbest; w przypadku gdy do obiektu budowlanego tytuł prawny posiada kilka osób, należy dołączyć zgodę wszystkich osób na wykonanie prac związanych z usuwaniem elementów lub materiałów zawierających azbest; w przypadku wspólnoty mieszkaniowej – uchwałę wspólnoty; w przypadku obiektów małej architektury służących rekreacji i utrzymaniu porządku – potwierdzenie wydane przez zarząd właściwego ogrodu działkowego; 2)kopią umowy zawartej z podmiotem określonym w § 5, 3)zgłoszeniem zamiaru usunięcia z obiektu budowlanego elementów lub materiałów zawierających azbest, dokonanego w Starostwie Powiatowym w Wałczu , 4)pisemną zgodę właściciela obiektu budowlanego na przeprowadzenie prac objętych wnioskiem w przypadku, gdy wnioskodawca posiada tytuł prawny inny niż własność. 2. Podstawą otrzymania zwrotu kosztów ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest umowa zawarta z Gminą Wałcz. Zawarcie umowy następuje po przedłożeniu wniosku wraz z załącznikami oraz po przeprowadzeniu wizji w terenie przez Komisję powołaną Zarządzeniem Wójta Gminy Wałcz z dnia 6 kwietnia Nr 26/2009.
§ 7.1. Po zakończeniu realizacji zadań określonych w § 3 ubiegający się o zwrot kosztów jest zobowiązany do złożenia w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy Wałcz następujących dokumentów: 1)kopii protokółu odbioru robót sporządzonego przez wykonawcę robót przy udziale właściciela budynku, 2)kopii dowodów księgowych (faktury VAT lub rachunku) tj. za demontaż i transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, wystawionych przez firmy posiadające zezwolenia wymagane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) 3)kopii karty przekazania odpadów do unieszkodliwienia, 4)kopii decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz kopii zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych (wyrobów zawierających azbest) wydanych dla podmiotów, o których mowa w § 5. 2.Przy przedkładaniu dokumentów w postaci kopii, zastrzega się konieczność okazania do wglądu oryginału dokumentu.
§ 8.1. Wnioski, o których mowa w § 6 ust.1 będą realizowane według kolejności ich złożenia, aż do wyczerpania środków na dany rok kalendarzowy. 2. Wnioski niezrealizowane w danym roku z powodu braku środków finansowych będą rozpatrywane w pierwszej kolejności w roku następnym. 3.Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane do czasu ich uzupełnienia.
Wójt Gminy Wałcz
Piotr Świderski
|