Gmina Wałcz
78-600 Wałcz ul. Dąbrowskiego 8
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Zarządzenia 2009:
ZARZĄDZENIE Nr 26/09 WÓJTA GMINY WAŁCZ z dnia 6 kwietnia 2009 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na realizację zadań polegających na usuwaniu i utylizacji materiałów zawierających azbest z

ZARZĄDZENIE  Nr  26/09
WÓJTA GMINY  WAŁCZ
z dnia  6 kwietnia  2009 r.


w sprawie zasad udzielania dotacji  na realizację  zadań polegających na usuwaniu i utylizacji materiałów zawierających azbest  z obiektów budowlanych mieszkalnych położonych w granicach administracyjnych  Gminy Wałcz ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Na  podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 406 ust. 1 pkt 6  oraz art. 408  ustawy z dnia 27 kwietnia  2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.)

 

§ 1. 1.Ustalam na 2009 r. wysokość dotacji ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska  i Gospodarki Wodnej w Wałczu dla osób fizycznych i wspólnot mieszkaniowych  związanych z realizacją zadań polegających na usuwaniu i utylizacji elementów i materiałów zawierających azbest z obiektów budowlanych mieszkalnych położonych w granicach administracyjnych gminy Wałcz  w wysokości 20 % poniesionych kosztów.

2.W przypadkach szczególnie uzasadnionych, Wójt Gminy Wałcz może rozszerzyć pomoc finansową na obiekty gospodarcze  , w szczególności gdy :
1) stan techniczny obiektów budowlanych  zawierających azbest powoduje zagrożenie dla zdrowia lub życia mieszkańców,
2)  stan techniczny obiektów budowlanych zawierających azbest stwarza zagrożenie dla środowiska przyrodniczego ,
3) obiekty budowlane o dużej powierzchni elementów i materiałów zawierających azbest znajdują się  w centralnych miejscach wsi (np. stodoły , chlewnie, magazyny )
- zwrot kosztów, o którym mowa w ust. 2 , może nastąpić w wysokości  20 %  kosztów zadania.


§ 2. Ustalam warunki udzielania dotacji, o których mowa w § 1 i 2 , zgodnie z  Regulaminem Dofinansowania Kosztów Związanych z Realizacją  Zadań Polegających Na Usuwaniu i Utylizacji Wyrobów Zawierających Azbest z Obiektów Budowlanych Położonych w Granicach Administracyjnych Gminy Wałcz ze Środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ,  stanowiącym załącznik Nr 1 do zarządzenia.

§ 3.   Powołuję Komisję do rozpatrywania i akceptacji wniosków złożonych przez mieszkańców gminy Wałcz  o dofinansowanie kosztów poniesionych przy demontażu i utylizacji  wyrobów zawierających azbest w składzie :

1.Szczepan Kabatek    - Kierownik Ref. Roln., Ochr. Środ. ,Plan. Przestrzen. i Gosp. Komunalnej 
           
2.Stanisław Saks          -  inspektor ds. inwestycji
           
3.Jan Matuszewski       - inspektor ds. ochrony środowiska

§ 3.  Wykonanie zarządzenia powierzam Kierownikowi Referatu Rolnictwa , Ochrony Środowiska ,   i Gospodarki Komunalnej  Urzędu Gminy Wałcz .

§ 4.   Zarządzenie wchodzi w życie z dniem   6  kwietnia  2009 r.

                              
Wójt Gminy Wałcz

Piotr Świderski


Załącznik Nr 1 do
                                                                                                                                                                                              Zarządzenia Nr 26/09
                                                                                                                                                                                                 Wójta Gminy Wałcz 
                                                                                                            z dnia 6 kwietnia 2009 r.


REGULAMIN

DOFINANSOWANIA  KOSZTÓW ZWIAZANYCH  Z  REALIZACJĄ ZADAŃ POLEGAJĄCYCH  NA USUWANIU I UTYLIZACJI WYROBÓW  ZAWIERAJĄCYCH AZBEST  Z OBIEKTÓW  BUDOWLANYCH  POŁOŻONYCH W GRANICACH ADMINISTRACYJNYCH GMINY WAŁCZ  ZE ŚRODKÓW GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ

§ 1. Regulamin określa zasady zwrotu kosztów związanych z realizacją zadań polegających na usuwaniu i utylizacji wyrobów  zawierających azbest z obiektów budowlanych położonych w granicach administracyjnych gminy Wałcz .

§ 2. Dofinansowanie udzielane osobom fizycznym, będącym przedsiębiorcami w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095 z późn.zm.) nie obejmuje wydatków  związanych z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą.

§ 3. Dofinansowanie  ma charakter jednorazowy i dotyczy zadań obejmujących:
1)usuwanie wyrobów zawierających azbest, z obiektów budowlanych mieszkalnych zlokalizowanych w granicach administracyjnych gminy Wałcz ,
2)zabezpieczenie wytworzonych odpadów azbestowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
3)transport i unieszkodliwianie wytworzonych odpadów zawierających azbest,
4)usuwanie wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych gospodarczych  o dużych powierzchniach zlokalizowanych  w granicach administracyjnych gminy Wałcz ,  których  stan techniczny zagraża zdrowiu i życiu mieszkańców , środowisku przyrodniczemu i znajdują się w miejscach centralnych wsi  ( stodoły , chlewnie , magazyny).

§ 4.1. Ubiegającym się o dofinansowanie  poniesionych na realizację zadań określonych w  § 3 może być osoba fizyczna, która posiada tytuł prawny do obiektu budowlanego zlokalizowanego w granicach administracyjnych gminy Wałcz .
2.O zwrot kosztów, o którym mowa w § 3, może ubiegać się również wspólnota mieszkaniowa i   
   podmioty gospodarcze.

§ 5. Prace związane z demontażem i transportem elementów i materiałów zawierających azbest mogą realizować jedynie podmioty, które posiadają dokumenty wymagane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn.zm.) i przepisów wykonawczych:
1)decyzję Starosty Wałeckiego zatwierdzającą program gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
2)zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych, wydane przez organ właściwy w sprawach ochrony środowiska.


§ 6.1. Przed rozpoczęciem realizacji zadań określonych w § 3 ubiegający się o zwrot kosztów jest zobowiązany do złożenia w Biurze Obsługi Interesanta w Wałczu wniosku wg wzoru opracowanego przez Kierownika Referatu Rolnictwa, Ochrony Środowiska , Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej , wraz z następującymi załącznikami:


1)kopią dokumentu potwierdzającą posiadanie tytułu prawnego do obiektu budowlanego, z którego będą usuwane elementy lub materiały zawierające azbest; w przypadku gdy do obiektu budowlanego tytuł prawny posiada kilka osób,  należy dołączyć zgodę wszystkich osób na wykonanie prac związanych z
      usuwaniem elementów lub materiałów zawierających azbest; w przypadku
      wspólnoty mieszkaniowej – uchwałę wspólnoty; w przypadku obiektów małej architektury służących rekreacji i utrzymaniu porządku – potwierdzenie wydane przez zarząd właściwego ogrodu działkowego;
2)kopią umowy zawartej z podmiotem określonym w § 5,
3)zgłoszeniem zamiaru usunięcia z obiektu budowlanego elementów lub materiałów zawierających azbest, dokonanego w Starostwie Powiatowym w Wałczu  ,
4)pisemną zgodę właściciela obiektu budowlanego na przeprowadzenie prac objętych wnioskiem w przypadku, gdy wnioskodawca posiada tytuł prawny inny niż własność.
2. Podstawą otrzymania zwrotu kosztów ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej jest umowa zawarta z Gminą Wałcz. Zawarcie umowy następuje po przedłożeniu wniosku wraz z załącznikami oraz po przeprowadzeniu wizji w terenie przez Komisję powołaną  Zarządzeniem Wójta Gminy  Wałcz z dnia 6 kwietnia Nr  26/2009.

§ 7.1. Po zakończeniu realizacji zadań określonych w § 3 ubiegający się o zwrot kosztów jest zobowiązany do złożenia w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy Wałcz następujących dokumentów:
1)kopii protokółu odbioru robót sporządzonego przez wykonawcę robót przy udziale właściciela budynku,
2)kopii dowodów księgowych (faktury VAT lub rachunku) tj. za demontaż i transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, wystawionych przez firmy posiadające zezwolenia wymagane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r.
o odpadach (Dz. U. z 2007r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.)
3)kopii karty przekazania odpadów do unieszkodliwienia,
4)kopii decyzji zatwierdzającej program gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz kopii zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych (wyrobów zawierających azbest) wydanych dla podmiotów, o których mowa w § 5.
2.Przy przedkładaniu dokumentów w postaci kopii, zastrzega się konieczność okazania do wglądu oryginału dokumentu.

§ 8.1. Wnioski, o których mowa w § 6 ust.1 będą realizowane według kolejności ich złożenia,  aż  do   wyczerpania środków na dany rok kalendarzowy.
2. Wnioski niezrealizowane w danym roku z powodu braku środków finansowych będą rozpatrywane w pierwszej kolejności w roku następnym.
3.Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane do czasu ich uzupełnienia.

 

                                                                                                                          Wójt Gminy Wałcz

Piotr Świderski

 

 


 

 
informacje udostępnił:Rafał Falkowski
informacje wytworzył:Jan Matuszewski
data udostępnienia: 2009-05-11 11:24:26
ostatnia modyfikacja: Rafał Falkowski 2009-05-11 11:24:26 »
drukuj wyślij link  

Dokumenty do pobrania:
 WNIOSEK O DOFINANSOWANIE Z GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA GMINY WAŁCZ PRAC ZWIĄZANYCH Z USUWANIEM I UTYLIZACJĄ ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST POCHODZĄCYCH Z BUDYNKÓW MIESZKALNYCH I GOSPODARCZYCH
 ZASADY POMOCY FINANSOWEJ UDZIELANEJ PRZEZ GMINĘ WAŁCZ NA DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z USUWANIEM WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST.
wszystkie dokumenty >>
 
 
. .
BIP - liczba wejść: 159943