Gmina Wałcz
78-600 Wałcz ul. Dąbrowskiego 8
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Protokoły z sesji Rady Gminy:
Protokół nr XLI/09 z sesji Rady Gminy w Wałczu odbytej w dniu 26 listopada 2009 r. w sali narad Urzędu Gminy w Wałczu ul. Dąbrowskiego 8

 Protokół nr XLI/09

z sesji Rady Gminy w Wałczu

odbytej w dniu 26 listopada 2009 r.

 

Sesja odbyła się w sali narad Urzędu Gminy w Wałczu ul. Dąbrowskiego 8 i trwała w godzinach 14,oo-15,2o.

Obrady prowadził Przewodniczący Rady Gminy – Dariusz Szałowiński.

Protokółowała – Lucyna Brożek inspektor ds. obsługi rady gminy.

W posiedzeniu udział wzięli :

-Panie i Panowie radni - według załączonej listy obecności (załącznik nr 1 do niniejszego protokołu),

-przedstawiciele Urzędu Gminy i zaproszeni goście- według załączonej listy obecności (załącznik nr 2 do niniejszego protokołu) .


Pkt.1.Sprawy organizacyjne :


a) otwarcie sesji i stwierdzenie quorum ,


Otwierając obrady Przewodniczący Rady Gminy przywitał wszystkich obecnych. Następnie stwierdził , że w obradach uczestniczy 10 radnych , co stanowi quorum do prowadzenia prawomocnych obrad i podejmowania uchwał. Nieobecni radni:

-Jankowski Mariusz,

-Wojdylak Robert,

-Cybulska Agnieszka ,

-Barbara Bukwald-Fryca,

-Uran Jan.

Radni A.Cybulska, B.Bukwald-Fryca, J.Uran przybyli na salę w trakcie trwania obrad.


b) zatwierdzenie porządku obrad sesji,


Przewodniczący Rady Gminy zapytał czy są jakieś uwagi lub propozycje do projektu porządku obrad, który radni otrzymali wraz z materiałami na sesję.

Radni nie zgłosili żadnych uwag więc Przewodniczący poddał pod głosowanie porządek obrad w następującym brzmieniu:


1.Sprawy organizacyjne :

a) otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,

b) zatwierdzenie porządku obrad,

c) przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.


2.Wnioski i zapytania radnych.

3. Informacja Wójta Gminy z pracy w okresie między sesjami .

4.Analiza wpływów z czynszów najmu, dzierżaw, opłat za wodę i ścieki.

5.Sprawozdanie z działalności Straży Gminnej za okres VII-X 2009r.

6. Podjęcie uchwał:


1) w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2009,

2) w sprawie Programu Współpracy Gminy Wałcz z Organizacjami Pozarządowymi w 2010 r.

3) w sprawie określenia zasad rozliczenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, zasad udzielania i rozmiaru obniżek oraz tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli realizujących obowiązki pedagoga, psychologa i logopedy.

4) w sprawie: ustalenia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Wałcz,

5) w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Gostomi,

6) w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Karsiborze,

7) w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w drodze bez przetargowej,

8) w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w drodze przetargowej.

7. Odpowiedzi na wnioski i zapytania radnych, informacje , komunikaty.

8.Zakończenie sesji.


Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie . Głosowało 10 radnych.


c) przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że protokół z poprzedniej sesji był dostępny w biurze Rady Gminy i wyłożony do wglądu przed sesją. Zapytał czy są uwagi do treści protokołu. Uwag nie zgłoszono.

Protokół z XL sesji Rady Gminy w Wałczu odbytej 29 października 2008r. został przyjęty jednogłośnie bez odczytywania. Głosowało 10 radnych.


Przed przystąpieniem do realizacji właściwego porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu dyrektorkom SP Gostomia i SP Karsibór


Jako pierwsza wystąpiła Pani Halina Stachowiak Dyrektor Szkoły Podstawowej w Gostomi, która w formie prezentacji multimedialnej przedstawiła swoją szkołę i omówiła jej funkcjonowanie. Następnie przedstawiła postać wybranego przez społeczność szkolną patrona Juliusza Korczaka wraz z uzasadnieniem dokonanego wyboru. Po wystąpieniu Dyrektorki Szkoły przewodnicząca samorządu uczniowskiego Paulina Nowak odczytała apel uczniowski.


Na salę przybyła radna Agnieszka Cybulska. Stan radnych 11.


Następnie głos zabrała Pani Joanna Rychlik-Łukasiewicz Dyrektor Szkoły Podstawowej w Karsiborze, która również w formie prezentacji multimedialnej przedstawiła sylwetkę swojej szkoły i uzasadniła dlaczego społeczność szkolna wybrała dla swojej szkoły imię Unii Europejskiej.

Obie prezentacje zostały przyjęte oklaskami.


Przewodniczący Rady Gminy podziękował obu Paniom za przedstawione prezentacje i stwierdził, że głosowanie nad uchwałami o nadaniu imienia obu szkołom nastąpi w punkcie 6 sesji.

Następnie Przewodniczący ogłosił przystąpienie do realizacji właściwego porządku obrad.


Pkt.2.Wnioski i zapytania radnych.


Radny Florian Guzowski zgłosił wniosek formalny o sporządzenie mapy gminy, na której byłyby zaznaczone wszystkie inwestycje związane ze ściekami, z wodociągami i drogami. Żeby były te inwestycje, które już zostały zrobione, które są w realizacji i które są planowane. Chodzi o to żebyśmy mieli pogląd na całość, jak te pieniądze wydajemy , bo większość tych pieniędzy wydajemy na tego typu inwestycje i żebyśmy mogli w przyszłości podejmować decyzje na podstawie takiej mapy. Żeby było to zrobione obrazowo i żeby było wiadomo jak to wygląda.


Radny Adrian Szatkowski zapytał czy istnieje możliwość aby wstawić chłodnie do kaplic pogrzebowych i wprowadzić odpłatność za korzystanie z tych obiektów? Czy taka sytuacja jest możliwa do wprowadzenia ?


Odpowiedzi na zgłoszone wnioski Wójt Gminy udzielił w punkcie 7 sesji.


Pkt.3. Informacja Wójta Gminy z pracy w okresie między sesjami .


Wójt Gminy składając informację z pracy w okresie między sesjami omówił następujące tematy:


Najwięcej czasu ostatnio poświeciliśmy na stworzenie projektu budżetu, zresztą na ten temat była mowa na posiedzeniach komisji. Szczegółowa analiza projektu budżetu będzie przeprowadzona na posiedzeniach w miesiącu grudniu br. Dużo czasu też poświęciliśmy na inwestycje, które obecnie realizujemy i tu jest duży problem , bo jeżeli gdzieś coś zaczynamy robić to nasza pierwotna koncepcja jest wiele razy zmieniana żeby zadowolić tych , którzy te zadania później odbierają. Jest to problem trudny i złożony . Na dzień dzisiejszy jeżeli pogoda pozwoli to wszystkie ogłoszone przetargi, które były związane z drogami na pewno uda się wykonać, bo został tylko do rozpoczęcia Kłębowiec i Karsibór , który jest już w realizacji i Gostomia , gdzie prace są mocno zaawansowane. Do Kłębowca firma „Pol-Dróg” wejdzie lada dzień i to co było planowane w tym roku powinniśmy wykonać.

Inne problemy występują w szkołach , gdzie zawsze są jakieś kłopoty jak nie finansowe to inne organizacyjne . Dla nas największy problem to jak to wszystko zorganizować żeby dobrze funkcjonowało , bo z tym nie jest najlepiej , ale postaramy się jakoś te sprawy uporządkować.

Na dzień dzisiejszy już wiemy, że jeżeli chodzi o dopłatę do paliwa, to rezerwa budżetowa która była zaplanowana już została wykorzystana w I połowie roku i dziś jeżeli mamy rolnikom wypłacić ponad 600 tys. zł. to wypłacimy tylko 50 % . Resztę pieniędzy będziemy wypłacali w miesiącu styczniu . Brakuje też pieniędzy na stypendia socjalne i musimy to uzupełniać. Są też problemy jeżeli chodzi o dodatki mieszkaniowe, ale z tym sobie poradzimy. Natomiast największym problemem jest to, że cała rzesza ludzi garnie się o mieszkania , których jest coraz mniej .

Bardzo niepokojąco nasila się zjawisko patologii i agresji w rodzinach . Jeżeli półtoraroczne dziecko trafia do szpitala z obdukcją, a sądy nie mogą sobie z tym dać rady to jest to tragedia. Coraz więcej pomocy niesiemy ludziom , a jednak ludzie nie umieją tego doceniać i efekt jest odwrotny do zamierzonego. Wszyscy chcą dużo a od siebie nie dają nic. Zastanawiamy się co zrobić żeby było lepiej .

Wracając do inwestycji chcę powiedzieć, że chcemy dokończyć te , które są już rozpoczęte. Jednak od nowego roku niektóre programy , które przewidywały ulgi od zaciągniętych kredytów już nie będą obowiązywały i dlatego jak najwięcej chcemy złożyć wniosków jeszcze w tym roku. W związku z tym czeka nas wiele wyjazdów i dużo pracy po to żeby skorzystać jeszcze z tego co jest możliwe i uzyskać jak najlepszy efekt.

Komplikują się sprawy związane z komunikacją publiczną, która coraz bardziej się wycofuje z obsługi gminy i musimy na ten temat rozmawiać . PKS ma coraz większe problemy , ale również WTP Pana Suskiego i ZKM Wałcz zaczynają się wycofywać z tych kursów gdzie obłożenie pasażerów jest minimalne lub żądają od gminy dopłaty do takich kursów. Musimy to wszystko dokładniej przeanalizować i zastanowić się czy jest ekonomicznie uzasadnione dopłacanie do niektórych kursów gdzie jeździ bardzo mało osób. Nie stać nas na dopłacanie do kursu dla jednej czy dwóch osób, które z niego korzystają.

Dotychczasowy dzierżawca campingu w Zdbicach po rozwiązaniu umowy opuścił obiekt i teraz jest ogłoszony przetarg na wybór nowego gospodarza. Przetarg rozstrzygnięty zostanie na początku stycznia i o jego wynikach Państwa poinformujemy.

Ostatnio na terenie gminy wystąpiły problemy związane z alkoholizmem nie tylko wśród starszych , ale niestety także wśród młodzieży. Mamy nieprzyjemne sygnały od policji, że coraz więcej alkoholu jest w środowisku i to prowadzi do zdarzeń kryminogennych. Ostatnio miały miejsce zajścia z udziałem policji w Różewie i w Golcach , które były dość mocno nagłaśniane przez media. Tego jest coraz więcej , a najgorsze jest to, że rodzice nie radzą sobie z dziećmi albo wręcz nie reagują na ich złe zachowania. Alkohol wkracza w coraz młodsze szeregi dzieci , a u rodziców widać niemoc i nieudolność wychowawczą. Próbujemy coś robić ale samą strażą gminną i policją bez współpracy ze strony rodziców niewiele możemy zrobić. Z tą patologią musimy walczyć wspólnie również przy pomocy sołtysów i radnych.


Zastępca Wójta Gminy Janusz Bartczak poinformował, że ruszyła w końcu procedura oceny wniosków z podstawowych usług dla ludności , tam gdzie zgłosiliśmy dwie inwestycje: Karsibór-Górnica i Różewo-Chwiram . Jesteśmy w trakcie pierwszych poprawek , a jeżeli procedury zostaną zachowane i wywiążemy się ze wszystkich zastrzeżeń , to być może jeszcze do następnej sesji zostanie podpisana umowa na podstawowe usługi dla ludności. To się wiąże z dofinansowaniem projektu kwotą około 3 mln. zł. Są to duże pieniądze i jest to największy projekt , o który się staramy i dlatego tak skrupulatnie nad min pracujemy.


Obie informacje zostały przyjęte bez uwag.


Pkt.4. Analiza wpływów z czynszów najmu, dzierżaw, opłat za wodę i ścieki.


Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że informację na temat czynszów najmu, dzierżaw, opłat za wodę i ścieki radni otrzymali wraz z materiałami na sesję. Zapytał czy są uwagi do tej informacji.


Radni nie zgłosili żadnych uwag .


Informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.


Pkt.5. Sprawozdanie z działalności Straży Gminnej za okres VII-X 2009r.


Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że sprawozdanie z działalności Straży Gminnej radni otrzymali wraz z materiałami na sesję. Informacja stanowi załącznik nr 4 do protokołu.


Przewodniczący zapytał czy są uwagi do tej informacji.


Radna Aldona Piaskowska zapytała jakie zmiany nastąpiły w uprawnieniach funkcjonariuszy straży gminnej ?


Komendant Straży Gminnej Włodzimierz Czub powiedział, że rozszerzony został katalog wykroczeń, za które straż gminna może nakładać grzywny . Do tego doszły ustawy o meldunku i dowodach osobistych, ustawa o wychowaniu w trzeźwości , prawo o miarach , prawo miejscowe . Dodatkowo od 24 grudnia 2009r. rozszerzono kompetencje straży gminnej w taki sposób, że w trakcie kontroli ma ona prawo dokonać przeszukania bagażu osobistego obywateli . Ustawa o straży gminnej funkcjonuje od 1997 roku , ale od grudnia tego roku ustawodawca rozszerzył katalog uprawnień dla strażników.


Innych pytań nie zgłoszono i na tym punkt 5 sesji został zamknięty.


Pkt.6. Podjęcie uchwał:


1) uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2009 - uwag do uchwały nie zgłoszono.


Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały i poddał ją pod głosowanie :

-obecnych - 11 radnych

-za - 11 głosów


Uchwała została podjęta jednogłośnie i otrzymała numer nr XLI/229/09.

Uchwała stanowi załącznik nr 5 do protokołu.


2) uchwała w sprawie Programu Współpracy Gminy Wałcz z Organizacjami Pozarządowymi w 2010 r. - uwag do uchwały nie zgłoszono.


Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały i poddał ją pod głosowanie :

-obecnych - 11 radnych

-za - 11 głosów


Uchwała została podjęta jednogłośnie i otrzymała numer nr XLI/230/09.

Uchwała stanowi załącznik nr 6 do protokołu.


Na salę weszła radna Barbara Bukwald-Fryca. Stan radnych 12.


3) uchwała w sprawie określenia zasad rozliczenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, zasad udzielania i rozmiaru obniżek oraz tygodniowego

obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli realizujących obowiązki pedagoga,

psychologa i logopedy - uwag do uchwały nie zgłoszono.


Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały i poddał ją pod głosowanie :

-obecnych - 12 radnych

-za - 12 głosów


Uchwała została podjęta jednogłośnie i otrzymała numer nr XLI/231/09.

Uchwała stanowi załącznik nr 7 do protokołu.


4) uchwała w sprawie: ustalenia kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Wałcz- uwag do uchwały nie zgłoszono.


Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały i poddał ją pod głosowanie :

-obecnych - 12 radnych

-za - 11 głosów

-wstrzymujących się - 1 głos

-przeciw - 0 głosów


Uchwała została podjęta większością głosów i otrzymała numer nr XLI/232/09.

Uchwała stanowi załącznik nr 8 do protokołu.


5) uchwała w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Gostomi- uwag do uchwały nie zgłoszono.


Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały i poddał ją pod głosowanie :

-obecnych - 12 radnych

-za - 12 głosów


Uchwała została podjęta jednogłośnie i otrzymała numer nr XLI/233/09.

Uchwała stanowi załącznik nr 9 do protokołu.



6) uchwała w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Karsiborze- uwag do uchwały nie zgłoszono.


Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały i poddał ją pod głosowanie :

-obecnych - 12 radnych

-za - 12 głosów


Uchwała została podjęta jednogłośnie i otrzymała numer nr XLI/234/09.

Uchwała stanowi załącznik nr 10 do protokołu.



7) uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w drodze bez przetargowej- uwag do uchwały nie zgłoszono.


Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały i poddał ją pod głosowanie :

-obecnych - 12 radnych

-za - 12 głosów


Uchwała została podjęta jednogłośnie i otrzymała numer nr XLI/235/09.

Uchwała stanowi załącznik nr 11 do protokołu.



8) uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości w drodze przetargowej- uwag do uchwały nie zgłoszono.


Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały i poddał ją pod głosowanie :

-obecnych - 12 radnych

-za - 12 głosów


Uchwała została podjęta jednogłośnie i otrzymała numer nr XLI/236/09.

Uchwała stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

Na salę przybył radny Jan Uran . Stan radnych 13.




Pkt. 7. Odpowiedzi na wnioski i zapytania radnych, informacje , komunikaty.


Radna Agnieszka Cybulska omówiła sprawy organizacyjne związane z planowanym wyjazdem radnych na zaproszenie posła Pawła Suskiego do Sejmu RP, który jest planowany na dzień 22-23 stycznia 2009r. Rada Gminy ma możliwość odbycia uroczystej sesji w jednej z sal sejmowych jak również spotkania z jednym z czołowych polityków Platformy Obywatelskiej.

Propozycja odbycia takiej sesji została przez radnych zaakceptowana. Ustalono, że potwierdzenie udziału w tym wyjeździe radni winni zgłosić w biurze Rady Gminy do dnia 2 grudnia br.


Wójt Gminy udzielając odpowiedzi na tematy poruszone przez radnych na początku sesji poinformował:


* Mapę gminy z zaznaczonymi inwestycjami oczywiście możemy dla radnych przygotować. Jednak najwięcej inwestycji jest wykonywanych w oświacie i trzeba będzie się zastanowić jak to pokazać na tej mapie, bo jeśli chodzi o drogi , wodę i kanalizację to z tym nie będzie problemu. W tym roku budżet oświatowy jest na poziomie 15 mln. zł. na drugi rok będzie 16 mln. zł. Zastanowimy się jak to wykonać , ale jest to do zrobienia. Możemy też zrobić mapę z zaznaczeniem mieszkań komunalnych i budynków użyteczności publicznej będących w zarządzie gminy .

* Sprawa chłodni w kaplicach pogrzebowych jest o wiele trudniejsza i nie podejmiemy tego tematu, bo dzisiaj trzeba to uzgodnić z Sanepid-em . Jak rozwiązać sprawę czyszczenia tego urządzenia? Kto się tym zajmie ? Ludzie umierają na różne choroby, giną w wypadkach i mogą być jakieś wycieki . Kto będzie tego pilnował i czyścił urządzenie chłodnicze? Chętnie oddamy te budynki radom sołeckim niech się tym zajmą , ale czy się tego podejmą ? Dzisiaj wymogi sanitarne są zaostrzone . Jeżeli jednak do gminy wpłynie wniosek o instalację takiego urządzenia , to oczywiście uruchomimy procedury rozpoczynając od skierowania sprawy do Sanepid-u . To jest na pewno ważna sprawa i wygodna dla ludzi , ale najpierw trzeba zorientować się jakie wymogi i przepisy trzeba spełnić żeby uzyskać akceptację służb sanitarnych. Nie można tego robić systemem gospodarczym , a chcąc zrobić zgodnie z wymogami prawnymi to będą na pewno wysokie koszty. Na pewno inaczej to wygląda w mieście gdzie pogrzeby są codziennie , a inaczej na wsiach gdzie to występuje znacznie rzadziej. Jednak na pewno musi być wyznaczona osoba, która przyjmie na siebie odpowiedzialność za te sprawy. Tak to na dzień dzisiejszy wygląda , ale oczywiście na wniosek mieszkańców takie procedury uruchomimy żeby ten temat dogłębnie zbadać i wyjaśnić.


Radna Barbara Bukwald-Fryca powiedziała , że jedna z wałeckich firm pogrzebowych o zezwolenie na otwarcie domu pogrzebowego i uruchomienie chłodni starała się 4 lata. Jest to duże przedsięwzięcie i koszty też są duże , tak że we wsiach to raczej możemy o takiej inwestycji zapomnieć.


Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się z przewodniczących wszystkich komisji z prośbą aby informacje, które są planowane na sesję były omawiane również na posiedzeniach komisji. Chodzi o to aby radni byli wcześniej zapoznani z informacjami i aby nie powielać już tych tematów na sesji .


Wójt Gminy poinformował, że w miesiącu grudniu radni muszą dokładnie przeanalizować uchwałę w sprawie wynagrodzeń dla nauczycieli , która z dzisiejszej sesji została przełożona na następną sesję. W gestii przewodniczącego Rady Gminy leży ustalenie czy analiza tej uchwały odbędzie się na posiedzeniu każdej komisji oddzielnie czy na konwencie z udziałem przewodniczących komisji i przedstawicieli ZNP.


Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że temat jest ważny i dlatego uważa , że należy go omówić na posiedzeniach wszystkich komisji, a te posiedzenia dostosować tak aby nie kolidowały z godzinami pracy członków ZNP. Przypomniał też o obowiązku ustalenia planów pracy wszystkich komisji przynajmniej na I półrocze 2010 roku oraz ustalenia harmonogramu posiedzeń, bo dotychczas nie wszystkie komisje z tego obowiązku się wywiązywały.


Wójt Gminy poinformował , że odbyły się rozmowy z Firmą „Windbud” , która robi dokumentację na budowę elektrowni wiatrowych na północnej stronie gminy. Spółka ta ma już ustaloną lokalizację na 25-27 elektrowni oraz wstępne ustalenia z energetyką na przyłącze 50 megawatów . W miesiącu grudniu będziemy musieli zmienić mapę rozmieszczenia tych elektrowni , ponieważ wstępne założenia mówiły o 70 megawatach , a Spółka dostała zgodę tylko na 50 megawatów i musi zmniejszyć obszar działania, skoro nie chce blokować większego terenu innym inwestorom. Ten temat na posiedzeniach komisji będzie szczegółowo omawiany. Gmina miała 5 działek ale teraz ma już tylko 4 działki , bo jedna została w międzyczasie sprzedana, na których te elektrownie będą postawione. Jeżeli zatwierdzimy to co mamy na dzień dzisiejszy uzgodnione z Firmą „Windbud” to za 3-4 lata elektrownie już będą stały. Zapotrzebowanie na to jest duże , chętnych do budowy jest wielu ale jest problem z podpisaniem umów z energetyką na przyłącze i odbiór tej energii. Energetyka nie jest w stanie przyjąć wszystkiego ze względu na dosyć poważne inwestycje związane z budową nowych sieci i przyłączy. Spółka „Windbud” wydaje się partnerem poważnym, profesjonalnie podchodzi do tematu i nie powinno być większych problemów. Liczymy , że sprawa zakończy się sukcesem , co wiąże się z dopływem do kasy gminy większych pieniędzy . Z tego co wiemy na dzień dzisiejszy od jednej elektrowni wiatrowej podatek roczny wynosi około 70 tys. zł. Natomiast jeżeli ktoś podpisze umowę na dzierżawę działki pod elektrownię to może wynegocjować kwotę od 30 do 40 tys. zł. rocznie . Jeżeli jednak właściciele działek będą windować zbyt mocno ceny dzierżawy to mogą stracić , bo dana firma może poszukać innej lokalizacji. Nie trzeba więc być zbyt pazernym, bo można na tym przegrać.


Zastępca Wójta Gminy poinformował, że jutro wraz z Wójtem Gminy jedzie do Prezesa Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na rozmowę głównie na tematy finansowe. Wcześniej to spotkanie nie było możliwe , bo od poniedziałku jest to jedyny wolny dzień w jakim Prezes WFOŚ może się spotkać. Może więc wyniknąć potrzeba podjęcia szybkiej uchwały, a wówczas trzeba będzie zwołać krótką 10-minutową sesję nadzwyczajną . Musimy się śpieszyć jeśli chcemy skorzystać z ulg jakie są jeszcze dostępne w tym roku.

Korzystając z okazji zaprosił wszystkich radnych na dwie imprezy organizowane przez Fundację „Lider Wałecki”. Pierwsza impreza jest to spartakiada sportowa, która odbędzie się od 30 listopada br. do 2 grudnia br. w Centralnym Ośrodku Sportu na Bukowinie . W tej imprezie bierze udział około 200 dzieci z terenu gminy i naprawdę warto zobaczyć w jakich warunkach dzieci spędzają ten czas i jakie mają atrakcje sportowe. Druga impreza odbędzie się 12 grudnia br. o godz. 15,oo w Gimnazjum w Chwiramie i będzie to kolejna edycja Festiwalu Smaków . Piętnaście kół gospodyń wiejskich będzie prezentowało potrawy świąteczne i wigilijne , a towarzyszyć temu będzie część artystyczna oraz darmowa degustacja potraw.


Ponieważ nikt więcej nie zabrał głosu punkt 7 sesji został zakończony.


Pkt.8.Zakończenie sesji.


O godzinie 15,2o Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany. Podziękował wszystkim za przybycie i zamknął XLI sesję Rady Gminy w Wałczu.


Protokolantka: Przewodniczący obrad :


































 
informacje udostępnił:Rafał Falkowski
informacje wytworzył:Lucyna Brożek
data udostępnienia: 2010-02-19 13:04:19
ostatnia modyfikacja: Rafał Falkowski 2010-03-05 13:58:46 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 159997