Gmina Wałcz
78-600 Wałcz ul. Dąbrowskiego 8
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Zarządzenia 2010:
ZARZĄDZENIE Nr 44/2010 Wójta Gminy Wałcz z dnia 06 września 2010r. w sprawie : Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Wałcz.

ZARZĄDZENIE Nr 44/2010

Wójta Gminy Wałcz

z dnia 06 września 2010r.

 

w sprawie : R e g u l a m i n u   O r g a n i z a c y j n e g o Urzędu Gminy Wałcz.

 

                          Na podstawie art.33.ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001r.Nr 142 ,poz.1591 , z pożniejszymi zmianami nadaję:

&1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wałcz.

&2. Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc obowiązujący Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Wałcz nadany Zarzadzeniem Nr 76/06 Wójta Gminy Wałcz z dnia 31 grudnia 2006r.

&3. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarz Gminy.

&4. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

                                                                                      Wójt Gminy

Piotr Świderski


REGULAMIN   ORGANIZACYJNY

U R Z Ę D U    G M I N Y

w   WAŁCZU

 

  

Rozdział I

POSTANOWIENIA   OGÓLNE

 

§1. Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy w Wałczu określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu.

§2. Ilekroć mowa w regulaminie jest mowa o:

1). Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Wałcz

2). Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy w Wałczu

3). Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Wałcz

4). Wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Wałcz

5). Zastępcy Wójta – należy przez to rozumieć Zastępcę Wójta Gminy Wałcz

6). Sekretarzy – należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Wałcz

7). Skarbnika – należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Wałcz.

§3. Urząd realizuje zadania  i odpowiadające im kompetencje z zakresu  administracji publicznej wynikające z zadań własnych gminy, zadań  zleconych, zadań przejętych przez gminę w wyniku porozumień z organami administracji  rządowej  i samorządowej.

§4. Urząd Gminy w Wałczu zwany dalej „Urzędem” jest jednostką budżetową Gminy Wałcz.

§5. Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy. Prawa i obowiązki pracowników  samorządowych określa Regulamin Pracy Urzędu Gminy w Wałczu oraz przepisy szczegółowe.

§6. Siedzibą Urzędu jest miasto Wałcz.     

     

Rozdział  II

ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA URZĘDU

 

§7.  Stanowiska kierownicze w Urzędzie:

1). Wójt Gminy

2). Zastępca Wójta

3). Sekretarz Gminy

4). Skarbnik Gminy

§8.  W Urzędzie tworzy się następujące komórki organizacyjne oznaczone symbolami :

1). Refarat Finansowy                                    -   KS

2). Biuro Obsługi Finansowo Księgowej Placówek Oświatowych Gminy.Ks.BOO

3). Referat Ochrony Środowiska,Rolnictwa,Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej ,       -   GK

4). Referat Gospodarki  Wodno- Ściekowej        -  WŚ

5). Stanowisko ds. Ewidencji Ludności              -  EL

6). Stanowisko ds. Dowodów Osobistych         -  DO

7). Stanowisko ds. Działalności Gospodarczej , Promocji Gminy ,OSP                                                 -  DG

8). Stanowisko ds. Obsługi Rady Gminy i Kadr - OR

9)  Stanowisko ds. kadr oświaty                      -  OŚ

10).Radca Prawny                                         -  RP

11).Straż Gminna                                         -  SG

12).Stanowiska pomocnicze i obsługi

                                                             

§9.  1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt . Wójt jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

       2. Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy.

       3. Wójt może powierzyć prowadzenie niektórych spraw gminy w swoim imieniu zastępcy wójta lub sekretarzowi gminy.

       4. Do kompetencji Wójta należy :

 

1). kierowanie praca Urzędu i reprezentowanie go na zewnątrz,

2). podejmowanie czynności należących do kompetencji Wójta w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,

3). wydawanie decyzji indywidualnych w sprawach z zakresu administracji publicznej

4). zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę   z pracownikami urzędu,

5). ogłaszanie uchwał Rady , w tym uchwały budżetowej i  sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,

6). przedkładanie na Sesji  Rady informacji o  działalności Wójta,

7). wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej,

8). wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych,

9).wykonywanie porozumień w celu realizacji zadań administracji rządowej,

10).podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,

11).składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,

12).wykonywanie uchwał rady,

13).przygotowywanie projektu Regulaminu  Organizacyjnego Urzędu i Regulaminu Pracy,

14).koordynowanie opracowywania projektów rozwoju gospodarczego gminy,

15).inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć inwestycyjnych prowadzonych na terenie gminy,

16).przyjmowanie skarg i wniosków.

17).Wójt nadzoruje i koordynuje pracę referatów:

 

-   Referat  Finansowy

-   Referat Gospodarki Wodno – Ściekowej

18).wydawanie zarządzeń oraz innych aktów prawnych wynikających z obowiązujących przepisów prawa .

§10.  Wójt odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową gminy.

§11.  Wójt może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu   Zastępcy Wójta , Sekretarzowi Gminy , Kierownikom Referatów i  innym pracownikom.

§12.  Do zadań Zastępcy Wójta należy :

 

1). wykonywanie czynności kierownika urzędu pod nieobecność lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta,

2). nadzór nad pracami związanymi z pozyskiwaniem środków finansowych w ramach programów pomocowych ,

3). Zastępca nadzoruje i koordynuje pracę Referatu Gospodarki Komunalnej ,Planowania Przestrzennego,  Rolnictwa i Ochrony Środowiska.

 

§13.   Do zadań Sekretarza Gminy należy :

 

1). opracowywanie projektów zmian Regulaminu Organizacyjnego Urzędu , Regulaminu Pracy,

2). przygotowywanie projektów Zarządzeń Wójta dotyczących spraw organizacyjnych,

3). współpraca z kierownikami referatów w zakresie sporządzania  zakresów czynności pracowników,

4). nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr.

5). koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególnych pracowników,

6). koordynacja i nadzór nad zakupem środków trwałych i pracami remontowymi w Urzędzie.

7). prowadzenie spraw związanych z wyborami  Prezydenta RP, Sejmu, Senatu, samorządu terytorialnego , ławników i konsultacji społecznych,

8). sporządzanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy  dotyczących prac, publicznych, interwencyjnych, staży absolwenckich,

9). sprawowanie opieki nad praktykantami, stażystami,

10). opracowanie i realizacja planu ochrony informacji niejawnych, oraz wykonywanie innych czynności zastrzeżonych dla pełnomocnika informacji niejawnych

11).  podejmowanie działań zmierzających do zabezpieczenia danych,

12).  nadzór nad prawidłowym zabezpieczeniem, sprzętu oraz  pomieszczeń,

13).  prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu ,

15).  prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta,

16).  wydawanie opinii i zaświadczeń dla stażystów i praktykantów,

17).  nadzór nad prowadzeniem kancelarii tajnej,

18).  nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,

19)  zatwierdzanie projektów organizacyjnych szkół,

20).  przyjmowanie skarg i wniosków mieszkańców,

21).  współpraca z mediami ,

22).  Sekretarz nadzoruje pracę samodzielnych stanowisk pracy zgodnie ze schematem organizacyjnym Urzędu Gminy, oraz Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej                                   

                                

§14.   Do wspólnych zadań referatu ,  samodzielnych stanowisk pracy należy w  szczególności:

 

1).koordynowanie i stymulowanie procesów rozwoju społeczno -  gospodarczego gminy,

2).współdziałanie z organami administracji publicznej,

3).zapewnienie terminowej i właściwej realizacji zadań,

4).rozpatrywanie skarg , wniosków oraz interwencji według właściwości.

5).przygotowywanie ocen , analiz , informacji,

6).przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,

7).realizowanie zadań w zakresie obrony cywilnej,

8).załatwianie  spraw wg właściwości  zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, 

9).prowadzenie postępowania administracyjnego ,przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań z zakresu postępowania egzekucyjnego w administracji,

10).stosowanie jednolitego rzeczowego wykazu akt,

11).usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,

12).opracowywanie materiałów dotyczących odpowiedzi na skargi i wnioski, interpelacje i wnioski radnych, wniosków i uchwał jednostek pomocniczych.

13).współdziałanie ze Skarbnikiem Gminy przy opracowywaniu  materiałów niezbędnych do przygotowania i realizacji budżetu gminy, oraz Sekretarzem Gminy w zakresie spraw organizacyjnych i kadrowych.  

 

2.  Referatami kierują kierownicy. Kierownicy referatów są odpowiedzialni przed Wójtem za wykonanie zadań określonych dla referatu , a w   szczególności :

1)  nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników,

2)  zgodność z prawem opracowywanych decyzji,

3)     inicjowanie i opracowywanie projektów niezbędnych uchwał, zarządzeń, decyzji i wytycznych w zakresie prowadzonych spraw,

4)     właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów.

 

3.  Kierownicy referatów wykonują swe zadania bezpośrednio przy pomocy  podległych pracowników.

4.  Przy wykonywaniu zadań kierownicy referatów i samodzielne stanowiska pracy upoważnieni są do brania udziału w Sesjach rady Gminy i posiedzeniach Komisji Rady na zaproszenie przewodniczącego Rady lub przewodniczącego Komisji oraz współdziałania z instytucjami i jednostkami,

5.  Występują do Wójta Gminy o przyznanie nagród,wyróżnień ,premii  awansów podległym pracownikom

§15.  Do podstawowego zakresu działania Referatu Finansowego należy :

1). Przygotowywanie procedury uchwalania budżetu oraz projektu uchwały  Budżetowej,

2). zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami  własnymi i zasilającymi,

3). sporządzanie i analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami,

3). prowadzenie obsługi kasowej i księgowej w zakresie zadań własnych i zleconych ,

4). nadzór i kontrola nad działalnością finansową podległych gminie  jednostek organizacyjnych,

5). kontrola w zakresie podatków i opłat,

6).prowadzenie spraw dotyczących  podatków, opłat i innych wpływów /wymiar , egzekucja , stosowanie ulg , ewidencja./

7).sporządzanie list płac pracowników oraz rozliczanie umów cywilnoprawnych,

9). ewidencja druków ścisłego zarachowania,

10).prowadzenie ewidencji księgowej majątku gminy i rozliczanie inwentaryzacji.

§16.   Do podstawowego zakresu działania Referatu Ochrony Środowiska,Rolnictwa, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej    należy  :

      1).przydział i zamiana lokali mieszkalnych,

      2).nadzór nad przejmowaniem mienia komunalnego,

      3).rozgraniczanie nieruchomości

      4).zawieranie umów na dzierżawę gruntów i najem lokali,

      5).wydawania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i

          zagospodarowania  terenu ,

      6).podziały nieruchomości,

      7).sporządzanie wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży,

      8).wydawanie decyzji w sprawie przekształcenia prawa użytkowania  wieczystego w prawo własności,

       9).prowadzenie spraw związanych z realizowaniem inwestycji,

      10).sprzedaż działek letniskowych, budowlanych i usługowych,

      11).wydawanie wniosków, przyjmowanie zawiadomień związanych z  ochroną zabytków,

      12).sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych,

      13).planowanie przestrzenne,

      14).organizowanie przetargów na sprzedaż działek budowlanych i letniskowych,

      15).nadzór nad prowadzonymi remontami budynków komunalnych oraz inwentaryzacja powykonawcza robót,

      16).realizacja zadań w zakresie ochrony roślin uprawnych przed chorobami,szkodnikami i chwastami,

     17).realizacja zadań w zakresie zwalczania zarażliwych chorób  zwierzęcych,

     18). wykonywanie zadań w zakresie prawa wodnego,

     19). wydawanie zezwoleń na wycięcie drzew i krzewów.

     20). nadzór nad gospodarką łowiecką,

    21).realizacja zadań w zakresie ochrony środowiska,

    22).prowadzenie ewidencji , wydzierżawianie i sprzedaż gruntó rolnych

    23).sporządzanie wykazów dzierżaw gruntów do księgowości podatkowej   oraz sporządzanie  wykazu dotyczącego wysokości czynszów

    24).rozpatrywanie wniosków w zakresie scalania i wymiany gruntów

    25).sporządzanie umów najmu

    26).organizacja spisów rolnych

    27).realizacja zadań związanych z obroną cywilną

    28).realizacja zadań w zakresie dodatków mieszkaniowych

    29).realizacja zadań w zakresie utrzymania i konserwacji dróg.   

                                              

§17. Do podstawowego zakresu działania Referatu Gospodarki Wodno-Ściekowej należy :

      1). prowadzenie spraw związanych z budową ,  modernizacją, naprawa, konserwacja i funkcjonowaniem oczyszczalni ścieków, hydroforni,

      2).prowadzenie spraw związanych z remontami bieżącymi budynków komunalnych.

§18. Do podstawowego zakresu działania Biura Obsługi Finansowo- Księgowej Placówek Oświatowych Gminy należy prowadzenie całości: spraw obsługi finansowo-księgowej placówek oświatowych gminy ,a w szczególności:

      1). prowadzenie księgowości budżetowej,

      2). gromadzenie środków finansowych i dokonywanie wypłat zgodnie z dyspozycjami dyrektorów w ramach posiadanego budżetu przyznanego przez gminę,

      3). organizowanie wypłat wynagrodzeń oraz ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniach,

      4). prace statystyczne oraz sporządzanie sprawozdań w zakresie realizowanych zadań rzeczowych, zatrudnienia ,wynagrodzeń itp.

      5).opracowywanie projektów planów dochodów  i wydatków budżetowych,

§19. Do podstawowego zakresu działania stanowiska ds. ewidencji ludności należy:

1).realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności,

2).prowadzenie spraw wojskowych.

3).prowadzenie spraw związanych ze zbiórkami publicznymi.

 § 20.Do podstawowego zakresu działania stanowiska ds. dowodów osobistych i archiwum zakładowego należy:

  1).realizacja zadań wynikających z ustawy o dowodach osobistych.

  2).prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem archiwum zakładowego.

                                             

§21.  Do podstawowego zakresu działania stanowiska ds. działalności gospodarczej, promocji gminy,OSP,Sportu ,Kultury należy:

 

1). realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności gospodarczej.

2). realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeżwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. 

3)  promocja gminy.

4)  Inicjowanie działań w zakresie kultury ,sportu i turystyki.

5)  Opracowywanie dokumentacji związanie z przyznawaniem dotacji na wykonanie zadań publicznych dla organizacji pozarządowych .

 

§22.  Do podstawowego zakresu działania stanowiska ds. obsługi rady gminy i kadr należy :

 

1). prowadzenie spraw związanych z obsługą Rady Gminy i Komisji Rady.

2). prowadzenie spraw osobowych  pracowników Urzędu Gminy

§ 23. Do podstawowego zakresu działania stanowiska ds. kadr oświaty należy:

1) prowadzenie spraw osobowych pracowników  placówek oświatowych funkcjonujących  na terenie gminy.   

2)  wykonywanie czynności z zakresu Kodeksu Pracy  i Karty Nauczyciela i ustawy o systemie oświaty

3)    wprowadzanie i kontrola danych od szkół do Elektronicznego Systemu Informacji Oświatowej

4)    prowadzenie dokumentacji związanej z przygotowaniem postępowania egzaminacyjnego nauczycieli i konkursów na dyrektorów szkół..

                                                           

§24. Do podstawowego zakresu działania radcy prawnego należy:

1).udzielanie porad , wyjaśnień w zakresie stosowanego prawa pracownikom samorządowym.

2).udzielanie informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym z  zakresu działania Urzędu Gminy.

3).uczestniczenie w rokowaniach, których celem jest nawiązanie , zmiana  lub  rozwiązanie stosunku prawnego.

4).Wydawanie opinii w sprawach:

-  projektów uchwał Rady Gminy , oraz zarządzeń Wójta Gminy,

-  zawarcia umów długoterminowych , nietypowych dotyczących przedmiotu o znacznej wartości,

-  odmowy uznania zgłoszonych roszczeń,

-  związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,

-  zawarcia ugody w sprawach majątkowych,

-  umorzenia wierzytelności.

5).Reprezentowanie gminy przed urzędami i organami orzekającymi.

 

§25. Do podstawowego zakresu działania Straży Gminnej należy:

      1).Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o Strażach Gminnych i ustawy o Policji.

 

Rozdział III

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§26.  Zmiany regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego prowadzenia.

§27. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia.

§28. Z dniem wejścia w życie regulaminu traci moc obowiązujący dotychczasowy Regulamin Organizacyjny  Urzędu Gminy uchwalony  przez Radę Gminy Uchwałą Nr XI/44/99 z dnia  30 czerwca 1999r. zmienianego Uchwałą  Nr XXXIX/61/01 Rady Gminy w Wałczu z dnia 28 grudnia 2001r.

 

 

 

 
informacje udostępnił:Rafał Falkowski
informacje wytworzył:Krystyna Światowa
data udostępnienia: 2010-09-09 12:50:55
ostatnia modyfikacja: Rafał Falkowski 2010-09-09 13:19:03 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 159985