Gmina Wałcz
78-600 Wałcz ul. Dąbrowskiego 8
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Protokoły z sesji Rady Gminy:
Protokół nr I/10 z I sesji Rady Gminy w Wałczu w kadencji 2010-2014

 P r o t o k ó ł  nr  I/10

z I sesji Rady Gminy w Wałczu w kadencji 2010-2014 odbytej 2 grudnia 2010 r. w sali narad Urzędu Gminy w Wałczu. Obrady trwały w godzinach od 15,00 do 15,5o.



Zgodnie z art.20 ust.2c ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym do chwili wyboru przewodniczącego Rady Gminy obrady sesji prowadził najstarszy wiekiem radny Pan Marian Leśniak.

Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

Otwierając obrady radny Marian Leśniak przywitał koleżanki i kolegów radnych , Wójta Gminy Piotra Świderskiego, Zastępcę Wójta Janusza Bartczaka, Sekretarza Gminy Krystynę Światową , Skarbnika Gminy Sylwię Siemko , przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej Dorotę Łukasiewicz oraz pozostałe osoby obecne na sali w tym przedstawicieli mediów.

Listy obecności radnych i osób spoza rady obecnych na sesji stanowią załączniki nr 1 i 2 do protokołu.

Na podstawie listy obecności stwierdził , że w obradach uczestniczy 15 radnych, co przy 15 osobowym składzie Rady Gminy stanowi quorum do prowadzenia prawomocnych obrad i podejmowania uchwał.


Złożenie ślubowania przez radnych.


Przewodniczący obrad ogłosił przystąpienie do złożenia przez radnych ślubowania. Poprosił wszystkich o powstanie, a najmłodszego wiekiem radnego o odczytanie roty ślubowania .

Najmłodszy radny Krzysztof Wieczorek odczytał tekst roty ślubowania:


Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”.


Po odczytaniu roty radni wywoływani przez przewodniczącego obrad po nazwisku wypowiadali słowo „ślubuję”.


Po złożeniu ślubowania przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej Dorota Łukasiewicz złożyła radnym gratulacje , złożyła życzenia owocnej pracy w nadchodzącej kadencji , a następnie wręczyła im zaświadczenia o wyborze na funkcję radnego Rady Gminy Wałcz.


Przewodniczący obrad stwierdził, że po złożeniu ślubowania radni objęli mandat radnego więc można przystąpić do przyjęcia porządku obrad dzisiejszej sesji.


W tym miejscu głos zabrał radca prawny Adam Raczyński.


Radca prawny Adam Raczyński poinformował, że porządek obrad , który dziś jest proponowany różni się nieco od tego , który radni otrzymali wraz z zaproszeniami na sesję. Wyjaśnił, że chodzi o ślubowanie Wójta Gminy , które zgodnie z przepisami może nastąpić na pierwszej sesji zwołanej przez nowo wybranego przewodniczącego Rady Gminy. Sesję , która trwa obecnie zwołał przewodniczący poprzedniej kadencji dlatego na tej sesji Wójt nie może składać ślubowania. W związku z tym byłoby prawidłowym żeby to ślubowanie odłożyć na następną sesję, która może być zwołana jeszcze dziś po zakończeniu tej , która trwa obecnie.


Przewodniczący obrad poinformował, że proponowany porządek obrad jest następujący:

1. Przyjęcie porządku obrad sesji.

2.Powołanie Komisji Skrutacyjnej dla wyboru przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Gminy.

3.Wybór przewodniczącego Rady Gminy.

4.Podjęcie uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego Rady Gminy.

5.Wybór wiceprzewodniczącego Rady Gminy.

6.Podjecie uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy.

7.Zakończenie obrad sesji.


Przewodniczący obrad zapytał czy są uwagi do przedstawionego porządku obrad.

Uwag nie zgłoszono. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony porządek obrad sesji. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie. Głosowało 15 radnych.


Pkt.2. Powołanie Komisji Skrutacyjnej dla wyboru przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Gminy.


Przewodniczący obrad omówił zasady przeprowadzania wyboru przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady gminy. Poinformował, że zgodnie z obowiązującymi przepisami wybór na w/w funkcje odbywa się spośród zgłoszonych kandydatów w głosowaniu tajnym . Do ich przeprowadzenia należy powołać Komisję Skrutacyjną, która musi być powołana minimum w 3 osobowym składzie . Członek Komisji Skrutacyjnej nie może być równocześnie kandydatem na funkcję przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego Rady Gminy. Komisja rejestruje zgłoszonych kandydatów w porządku alfabetycznym po uprzednim wyrażeniu przez nich zgody na kandydowanie.


Po tej informacji Przewodniczący poprosił radnych o zgłoszenie trzech kandydatów do składu Komisji Skrutacyjnej.

Z sali zgłoszono do komisji następujących radnych :

-Cybulska Agnieszka

-Walczak Sylwia

-Biernat Tadeusz


Przewodniczący obrad zapytał kolejno każdego kandydata czy wyraża zgodę na powołanie go w skład Komisji Skrutacyjnej. Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę.


Przewodniczący obrad odczytał uchwałę w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej i poddał ją pod głosowanie :

-obecnych 15radnych

-za 15głosów


Przewodniczący obrad stwierdził, że Uchwała nr I/1/10 sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej została podjęta jednogłośnie . Uchwała stanowi załącznik nr 3 do protokołu.


Pkt.3. Wybór przewodniczącego Rady Gminy


Przewodniczący obrad powiedział, że obecnie Rada Gminy przystępuje do wyboru przewodniczącego Rady Gminy. Poprosił o zgłaszanie kandydatów.


Radny Jan Kurowski zgłosił kandydaturę kolegi Dariusza Szałowińskiego.

Radny Dariusz Szałowiński wyraził zgodę na kandydowanie na funkcję przewodniczącego Rady Gminy.


Innych kandydatur nie zgłoszono.

Przewodniczący obrad poprosił Komisję Skrutacyjną o przystąpienie do pracy i przygotowanie kart do głosowania. Następnie ogłosił 5 minut przerwy w obradach.


Po przerwie.

Komisja skrutacyjna rozdała kartki do głosowania, a przewodnicząca Agnieszka Cybulska omówiła zasady prawidłowego oddania głosu.

Nastąpiło głosowanie , po czym Komisja skrutacyjna opuściła salę celem ustalenia wyników głosowania.

Przewodniczący obrad ogłosił kolejną przerwę w obradach.

Po przerwie.

Po ustaleniu wyników głosowania przewodnicząca Komisji skrutacyjnej Agnieszka Cybulska odczytała protokół z wyników głosowania informując , że kandydat na przewodniczącego Rady Gminy Dariusz Szałowiński otrzymał 15 głosów „za” i tym samym jednogłośnie został wybrany na przewodniczącego Rady Gminy. Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr 4 do protokółu.


Pkt.4. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego Rady Gminy.


Przewodniczący obrad odczytał uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy i poddał ją pod głosowanie:

-obecnych 15 radnych

-za 15 głosów


Przewodniczący obrad stwierdził, że Uchwała nr I/2/10 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Wałcz została podjęta jednogłośnie . Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.


Przewodniczący obrad Marian Leśniak złożył gratulacje nowemu Przewodniczącemu Rady Gminy i wręczając mu łańcuch jako symbol władzy przekazał mu dalsze prowadzenie sesji.


Przewodniczący Rady Gminy Dariusz Szałowiński podziękował radnym za zaufanie i powierzenie mu tak zaszczytnej funkcji . Zapewnił , że powierzoną funkcję postara się sprawować sumiennie i godnie , a także postara się wyeliminować błędy jakie mu się zdarzyły w czasie pełnienia funkcji przewodniczącego Rady Gminy w poprzedniej kadencji. Wyraził nadzieję , że współpraca z radnymi , a także z władzami gminy będzie się układała przynajmniej tak dobrze jak w poprzedniej kadencji.


Pkt.5. Wybór wiceprzewodniczącego Rady Gminy


Otwierając punkt 5 sesji Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że nastąpi teraz wybór wiceprzewodniczącego Rady Gminy . Poprosił o zgłaszanie kandydatów


Radna Agnieszka Cybulska zgłosił kandydaturę radnego Floriana Guzowskiego. W uzasadnieniu powiedziała, że jest to radny doświadczony w pracy samorządowej, ponieważ rozpoczął już 5 kadencję radnego . Przez te minione 20 lat cieszył się ogromnym poparciem społecznym, a w ostatnich wyborach uzyskał najlepszy wynik w okręgu , co świadczy o dużym zaufaniu społecznym. Jest to aktywny społecznik , mocno zaangażowany w to co robi , a robi to bezinteresownie w myśl interesów lokalnej społeczności. Dlatego jest to dobry moment żeby dać mu szansę zaistnieć w skali całej gminy, bo obok przewodniczącego Rady Gminy będzie reprezentował całą gminę. Kolega Florian to osoba elokwentna , potrafiąca znaleźć się w każdej sytuacji , osoba bardzo kulturalna i na pewno będzie godnie reprezentował całą Radę.


Na pytanie przewodniczącego radny Florian Guzowski wyraził zgodę na kandydowanie.


Wobec braku innych zgłoszeń Przewodniczący obrad poprosił Komisję skrutacyjną o przystąpienie do pracy i przygotowanie kart do głosowania. Następnie ogłosił 5 minut przerwy w obradach.


Po przerwie.

Komisja skrutacyjna rozdała kartki do głosowania, a jej przewodnicząca omówiła zasady prawidłowego oddania głosu .

Nastąpiło głosowanie , po którym Komisja skrutacyjna opuściła salę celem ustalenia wyników głosowania. Przewodniczący obrad ogłosił kolejną przerwę w obradach.

Po przerwie.


Po ustaleniu wyników głosowania przewodnicząca Komisji skrutacyjnej Agnieszka Cybulska odczytała protokół z wyników głosowania informując , że kandydat na wiceprzewodniczącego Rady Gminy Florian Guzowski otrzymał 15 głosów „za” i tym samym jednogłośnie został wybrany na wiceprzewodniczącego Rady Gminy.

Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr 6 do protokółu.



Pkt.6. Podjecie uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy


Przewodniczący Rady Gminy odczytał uchwałę w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy i poddał ją pod głosowanie:


-obecnych 15 radnych

-za 15 głosów


Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że Uchwała nr I/3/106 w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy Wałcz została podjęta jednogłośnie . Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.


Przewodniczący Rady Gminy pogratulował nowo wybranemu wiceprzewodniczącemu .


Pkt.7.Zakończenie obrad sesji.


Przewodniczący obrad stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany. Ogłosił , że na godzinę 16,10 zwołuje II sesję Rady Gminy , na której zaprzysiężony zostanie Wójt Gminy. Na tym I sesja Rady Gminy w Wałczu kadencji 2010-2014 została zakończona.




Protokółowała: Przewodniczący


Dariusz Szałowiński




 
informacje udostępnił:Rafał Falkowski
informacje wytworzył:Lucyna Brożek
data udostępnienia: 2011-01-13 14:15:43
ostatnia modyfikacja: Rafał Falkowski 2011-01-13 14:15:43 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 159919