Gmina Wałcz
78-600 Wałcz ul. Dąbrowskiego 8
  
     szukaj
strona główna | redakcja | rejestr zmian | statystyka | pomoc | administracja  
Biuletyn Informacji Publicznej
   
   
Zarządzenia 2006:
Zarządzenie Nr 76/06 Wójta Gminy Wałcz w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Wałczu

Zarządzenie Nr 76/06

Wójta Gminy Wałcz

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Wałczu

Na podstawie art.33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U.z 2001r. Nr 142 , póz. 1591 ze zmianami/ nadaję :

§1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Wałczu stanowiący załącznik Nr l do niniejszego Zarządzenia.

§2. Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Wałczu nadany Zarządzeniem Nr 78/04 Wójta Gminy w Wałczu z dnia 31 grudnia 2004r.

§3. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarz Gminy.

§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

WÓJT GMINY

PIOTR ŚWIDERSKI


REGULAMIN ORGANIZACYJNY

U R Z Ę D U G M I N Y

w WAŁCZU

 

Rozdział I

POSTANOWIENIA OGÓLNE


§ 1. Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy w Wałczu określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu.

§ 2. Ilekroć mowa w regulaminie o :

1). Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Wałcz

2). Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy w Wałczu

3). Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Wałcz

4). Wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Wałcz

5). Zastępcy Wójta – należy przez to rozumieć Zastępcę Wójta Gminy Wałcz

6). Sekretarz – należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Wałcz

7). Skarbnik– należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Wałcz.

§ 3. Urząd realizuje zadania i odpowiadające im kompetencje z zakresu administracji publicznej wynikające z zadań własnych gminy, zadań zleconych, zadań przejętych przez gminę w wyniku porozumień z organami administracji rządowej i samorządowej.

§ 4. Urząd Gminy w Wałczu zwany dalej „Urzędem” jest jednostką budżetową Gminy Wałcz.

§ 5. Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy. Prawa i obowiązki pracowników samorządowych określa Regulamin Pracy Urzędu Gminy w Wałczu oraz przepisy szczegółowe.

§ 6. Siedzibą Urzędu jest miasto Wałcz.


Rozdział II

ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA URZĘDU


§ 7. Stanowiska kierownicze w Urzędzie :

1). Wójt Gminy

2). Zastępca Wójta

3). Sekretarz Gminy

4). Skarbnik Gminy

§ 8. W Urzędzie tworzy się następujące komórki organizacyjne oznaczone symbolami :

1/. Refarat Finansowy - Ks

2/. Referat Rolnictwa , Ochrony Środowiska, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej - RB

3/. Referat Gospodarki Wodno- Ściekowej - WK

4. Stanowisko ds. Ewidencji Ludności - Or

5/. Stanowisko ds. Dowodów Osobistych - Or

6/. Stanowisko ds. Działalności Gospodarczej ,Sportu,Promocji Gminy - Or

7/. Stanowisko ds. Obsługi Rady Gminy i Spraw Kadrowych - Or

8/. Stanowisko ds.Obsługi Interesantów - Or

9/. Radca Prawny - Or

10/.Straż Gminna - SG

11/.Stanowiska pomocnicze i obsługi


§ 9. 1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt . Wójt jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

2. Wójt kieruje praca Urzędu przy pomocy zastępcy wójta, sekretarza gminy, skarbnika gminy.

3. Wójt może powierzyć prowadzenie niektórych spraw gminy w swoim imieniu zastępcy wójta lub sekretarzowi gminy .

4. Do kompetencji Wójta należy :

1/ kierowanie praca Urzędu i reprezentowanie go na zewnątrz,

2/ podejmowanie czynności należących do kompetencji Wójta w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,

3/ wydawanie decyzji indywidualnych w sprawach z zakresu administracji publicznej

4/ zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami urzędu,

5/ ogłaszanie uchwał Rady , w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,

6/ przedkładanie na Sesji Rady informacji o działalności Wójta,

7/ wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej,

8/ wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych,

9/ wykonywanie porozumień w celu realizacji zadań administracji rządowej,

10/ podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym,które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,

11/ składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy,

12/ wykonywanie uchwał rady,

13/ ustalenie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu i Regulaminu Pracy Urzędu,

14/ koordynowanie opracowywania projektów rozwoju gospodarczego gminy,

15/ inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć inwestycyjnych prowadzonych na terenie gminy,

16/ przyjmowanie skarg i wniosków.

17/ Wójt nadzoruje i koordynuje pracę referatów :


  • Referat Finansowy

  • Referat Gospodarki Wodno – Ściekowej

18/ wydawanie zarządzeń oraz innych aktów prawnych wynikających z obowiązujących przepisów prawa .

§ 10. Wójt odpowiada za prawidłową gospodarkę finansową gminy.

§ 11. Wójt może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu Zastępcy Wójta , Sekretarzowi Gminy , Kierownikom Referatów i innym pracownikom.

§ 12. Do zadań Zastępcy Wójta należy :


1/ wykonywanie czynności kierownika urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia  obowiązków przez Wójta,

2/ nadzoruje prace związane z pozyskiwaniem środków finansowych w ramach programów pomocowych ,

2/ Zastępca nadzoruje i koordynuje pracę Referatu Rolnictwa , Ochrony Środowiska ,Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej


§ 13. Do zadań Sekretarza Gminy należy :

1/ opracowywanie projektów zmian Regulaminu Organizacyjnego Urzędu , Regulaminu Pracy,

2/ przygotowywanie projektów Zarządzeń Wójta dotyczących spraw organizacyjnych,

3/ współpraca z kierownikami referatów w zakresie sporządzania zakresów czynności pracowników,

4/ nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr.

5/ koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególnych pracowników,

6/ koordynacja i nadzór nad zakupem środków trwałych i pracami remontowymi w Urzędzie.

7/ prowadzenie spraw związanych z wyborami Prezydenta RP, Sejmu, Senatu, samorządu terytorialnego , ławników i konsultacji społecznych,

8/ sporządzanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy dotyczących prac publicznych, interwencyjnych, staży absolwenckich,

9/ sprawowanie opieki nad praktykantami, stażystami,

10/ opracowanie i realizacja planu ochrony informacji niejawnych, oraz wykonywanie innych czynności zastrzeżonych dla pełnomocnika informacji niejawnych,

11/ pełnienie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji

12/ podejmowanie działań zmierzających do zabezpieczenia danych,

13/ nadzór nad prawidłowym zabezpieczeniem, sprzętu oraz pomieszczeń,

14/ prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu ,

15/ prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta,

16/ wydawanie opinii i zaświadczeń dla stażystów i praktykantów,

17/ nadzór nad prowadzeniem kancelarii tajnej,

18/ nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,

19/ przygotowywanie dokumentacji związanej z przeprowadzaniem konkursów na dyrektorów szkół , mianowaniem nauczycieli.

20/ zatwierdzanie projektów organizacyjnych szkół,

21/ przyjmowanie skarg i wniosków mieszkańców,

22/ współpraca z mediami ,

23/ Sekretarz nadzoruje pracę Administracji Oświatowej Placówek Oświatowych ,Gminnego Ośrodka Opieki Społecznej

§ 14. Do wspólnych zadań referatu , samodzielnych stanowisk pracy należy w szczególności:


1/ Koordynowanie i stymulowanie procesów rozwoju społeczno - gospodarczego gminy.

2/ Współdziałanie z organami administracji publicznej.

3/ Zapewnienie terminowej i właściwej realizacji zadań.

4/ Rozpatrywanie skarg , wniosków oraz interwencji według właściwości.

5/ Przygotowywanie ocen , analiz , informacji.

6/ Przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej.

7/ Realizowanie zadań w zakresie obrony cywilnej.

8/ Załatwianie spraw wg właściwości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 15.Referatami kierują kierownicy referatów

§ 16.Kierownicy referatów odpowiadają za :

1/ Wywiązywanie się z powierzonych pracownikom zadań w zakresie czynności.

2/ Występują z wnioskiem do Wójta Gminy w sprawie awansów , wyróżnień i nagród dla pracowników referatu.

3/ Przygotowują projekty zakresów czynności dla podległych pracowników.

§ 17.Do podstawowego zakresu działania Referatu Finansowego należy :

1. Zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi.

2. Sporządzanie i analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami.

3. Prowadzenie obsługi kasowej i księgowej w zakresie zadań własnych i  zleconych.

4. Nadzór i kontrola nad działalnością finansową podległych gminie jednostek Organizacyjnych.

5. Kontrola w zakresie podatków i opłat.

6. Prowadzenie ewidencji mienia gminy.

7. Prowadzenie spraw dotyczących podatków, opłat i innych wpływów (wymiar , egzekucja , stosowanie ulg , ewidencja.) Sporządzanie list wynagrodzeń.


§ 18.Do podstawowego zakresu działania Referatu Rolnictwa,Ochrony Środowiska Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej należy :


1. Przydział i zamiana lokali mieszkalnych

2. Nadzór nad przejmowaniem mienia komunalnego

3. Rozgraniczanie nieruchomości

4. Zawieranie umów na dzierżawę gruntów i najem lokali

5. Wydawania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu

6. Podziały nieruchomości

7. Sporządzanie wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży

8. Wydawanie decyzji w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności

9. Prowadzenie spraw związanych z realizowaniem inwestycji

10.Sprzedaż działek letniskowych, budowlanych i usługowych

11.Wydawanie wniosków, przyjmowanie zawiadomień związanych z ochroną zabytków.

12. Sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych

13. Planowanie przestrzenne

14. Organizowanie przetargów na sprzedaż działek budowlanych i letniskowych

15. Nadzór nad prowadzonymi remontami budynków komunalnych oraz inwentaryzacja powykonawcza robót.

16. Realizacja zadań w zakresie ochrony roślin uprawnych przed cho robami, szkodnikami i chwastami.

17. Realizacja zadań w zakresie zwalczania zarażliwych chorób zwierzęcych

18. Wykonywanie zadań w zakresie prawa wodnego

19. Wydawanie zezwoleń na wycięcie drzew i krzewów.

20. Nadzór nad gospodarką łowiecką

21. Realizacja zadań w zakresie ochrony środowiska

22. Prowadzenie ewidencji , wydzierżawianie i sprzedaż gruntów rolnych

23. Sporządzanie wykazów dzierżaw gruntów do księgowości podatkowej oraz sporządzanie wykazu dotyczącego wysokości czynszów

24. Rozpatrywanie wniosków w zakresie scalania i wymiany gruntów

25. Sporządzanie umów najmu

26. Organizacja spisów rolnych

27. Realizacja zadań związanych z obroną cywilną

28. Realizacja zadań w zakresie dodatków mieszkaniowych

29. Realizacja zadań w zakresie utrzymania i konserwacji dróg.

§ 19.Do podstawowego zakresu działania Referatu Gospodarki Wodno-Ściekowej należy :

1. Prowadzenie eksploatacji urządzeń zbiorowego zaopatrzenia wsi w wodę oraz zbiorowych urządzeń kanalizacji wiejskiej na terenie gminy Wałcz Prowadzenie spraw związanych z bieżącymi remontami budynków komunalnych

Do podstawowego zakresu działania stanowiska ds. ewidencji ludności należy:


1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności.

2. Prowadzenie spraw wojskowych.

§ 20. Do podstawowego zakresu działania stanowiska ds. dowodów osobistych i archiwum zakładowego należy :


1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o dowodach osobistych.

2. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem archiwum zakładowego.

3. Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem zbiórek publicznych.

4. Prowadzenie spraw z zakresu bhp i ppoż.

§ 21. Do podstawowego zakresu działania stanowiska ds. działalności gospodarczej, sportu i kultury należy:


1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności gospodarczej.

2. Realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeżwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

3. Organizowanie , współdziałanie w zakresie upowszechniania kultury , sportu i turystyki.

4. Promocja gminy


§ 22.Do podstawowego zakresu działania stanowiska ds. obsługi rady gminy i spraw kadrowych należy:

1. Prowadzenie spraw związanych z obsługą Rady Gminy , i Komisji Rady.

2. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Gminy.

§ 23.Do podstawowego zakresu działania stanowiska ds. obsługi interesantów należy:

1. Wydawanie wniosków dotyczących załatwiania spraw w urzędzie przyjmowania podań od interesantów ,wydawanie decyzji i zaświadczeń.

§ 24. Do podstawowego zakresu działania radcy prawnego należy:


1. Udzielanie porad , wyjaśnień w zakresie stosowanego prawa pracownikom samorządowym.

2. Udzielanie informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym z zakresu działania Urzędu Gminy.

3. Uczestniczenie w rokowaniach, których celem jest nawiązanie , zmiana lub Rozwiązanie stosunku prawnego.

4. Wydawanie opinii w sprawach:

  • projektów uchwał Rady Gminy , oraz zarządzeń Wójta Gminy,

  • zawarcia umów długoterminowych , nietypowych dotyczących przedmiotu o znacznej wartości ,

  • odmowy uznania zgłoszonych roszczeń,

  • związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,

  • zawarcia ugody w sprawach majątkowych,

  • umorzenia wierzytelności.

5. Uczestniczenie w Sesjach Rady Gminy.

6. Reprezentowanie gminy przed urzędami i organami orzekającymi.


§ 25. Do zadań Straży Gminnej należą zadania zawarte w Statucie Straży

Gminnej wynikające z ustawy o Strażach Gminnych.


Rozdział III

POSTANOWIENIA KOŃCOWE


§ 26. Zmiany regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego prowadzenia.

§ 27. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia.


§ 28. Z dniem wejścia w życie regulaminu traci moc obowiązujący dotychczasowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy nadany Zarządzeniem Nr 78 /04 Wójta Gminy Wałcz z dnia 31 grudnia 2004r.

 

 
informacje udostępnił:Rafał Falkowski
data udostępnienia: 2007-01-15 16:18:49
ostatnia modyfikacja: Rafał Falkowski 2007-01-18 11:39:12 »
drukuj wyślij link  

 
. .
BIP - liczba wejść: 159906